Innovationsspil gav studerende indblik i forretningsprocesser
Et hold på 60 studerende fra Digital Innovation & Management på IT-Universitetet fik lov til at gå bag kulisserne i tøjvirksomheden Getro. Projektet udmundede i en række forslag til, hvordan virksomheden kan forbedre sine forretningsprocesser – og gav de studerende indblik i en udfordringerne for en rigtig virksomhed.
UddannelseSamarbejderforretninginnovationInstitut for Business IT
Som på så mange kandidatuddannelser kommer de studerende fra Digital Innovation & Management med vidt forskellige baggrunde – fra filosofi til forretning. Det kan være en udfordring for underviserne. For at give de studerende et fælles udgangspunkt for at forstå forretnings- og innovationsprocesser udviklede professor Mar Alaranta et innovationsspil. Spillet løb henover otte uger, og udfordringen var at optimere firmaets ordre- og leveringscyklusser hos tøjgrossisten Getro, der er specialiseret i moderigtigt sportstøj virksomhed.
For Getro gav de studerendes input nye og anderledes perspektiver på forretningen.
”Det gode har været, når de studerende har tænkt videre, end vi selv har gjort. De studerende kom med et nøgternt perspektiv og nogle teoretiske refleksioner, der går lidt ud over vores praktiske refleksioner i hverdagen. Alt i alt har det været ganske lærerigt”, siger Christian Martin Quitzau, Operating Manager hos Getro.